Reklam
Reklam
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu

Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu


BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ 34

17 Ekim 2019 - 14:29
Reklam

ASRIN DERDİ İLE DERTLENEN ADAM
(Vefatının sene-i devriyesi vesilesiyle)
BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ 34

Gerçek Müslüman nasıl olur analizini nefsimizde sürekli yapmamız lazımdır. Müslümanca davranışları ve yaşamayı hep karşımızdakinden bekliyoruz. Oysa biz yaşayarak başkalarına numune olmamız gerekir. Çünkü gerçek Müslüman numune-i imtisaldır. Herkesin kendini taklit edeceği kişidir. Ama Müslüman tereddütle yaklaşılan kişi olursa, onun rütbesini taşımış olduğu dinine insanların yaklaşımı nasıl olur? İşte bunu Bediüzzaman Hazretleri bir cümleyle şöyle özetliyor:

Müslüman

“Hakiki bir Müslüman, samimi bir mü'min hiçbir zaman anarşiye ve bozgunculuğa taraftar olmaz. Dinin şiddetle men'ettiği (yasakladığı) şey, fitne ve anarşidir. Çünkü anarşi hiçbir hak tanımaz.”(1/647)

“...hakiki mü'min ve tam bir Müslüman olmak, yani yalnız surî (görünüşte) değil belki hakikat-i imanı ve hakikat-i İslâm'ı kazanmak, yani şu kâinat içinde ve bir cihette kâinat mümessili olarak, doğrudan doğruya kâinatın Hâlık-ı Zülcelal'ine abd olmak ve muhatap olmak ve dost olmak ve halil olmak ve âyine olmak ve ahsen-i takvimde olduğunu (insanın en yüksek ve câmi isti’dâd ve kabiliyetlerde ve en güzel surette yaratıldığını) göstermekle, benî-Âdem'in (adem oğlunun, insanın) melaikeye rüçhaniyetini (üstün oluşunu) ispat etmek...”(3/519)

"Diğer taraftan hüsn-ü niyet (temiz kalp) sahibi olmak, başkalarına iyilik etmek, iffet, hayâ, müsamaha (hoşgörürlük), sabır ve tahammül, iktisat, doğruluk, istikamet (adaletten ayrılmamak), sulh-perverlik (barışseverlik), hakperestlik (doğruluktan ayrılmayan), her şeyden fazla Cenab-ı Hakk'a itimat (güvenmek) ve tevekkül (Allah’tan gelene razı olmak), Allah'a itaat (boyun eğmek)… Müslümanlık nazarında hakiki iman esasları ve hakiki bir mü'minin başlıca sıfatları olarak gösterilmiştir."(21/301)

“Biz ki hakikî müslümanız. Aldanırız; fakat aldatmayız. Bir hayat için, yalana tenezzül etmeyiz. Zira biliyoruz ki:
اِنَّمَا الْح۪يلَةُ ف۪ى تَرْكِ الْحِيَلِ   gerçek hile hileleri terk etmekte.” (16/31)

Risale-i Nur okuyanlar Allah CC ve Resulullah’ı ASV daha iyi tanıyor ve daha çok seviyor.
Risale-i Nur’lardan istifade etmek için, sabırla ve israrla okumak gerekiyor. Şayet siz Risale-i Nur’a samimi yaklaşırsanız, istifadeniz o derece fazla oluyor. Eğer şartlı yaklaşırsanız istifadeniz o derece sınırlı oluyor. Mesela Risale-i Nur’larda bir hadisi şerif nakledilirken, denmektedir ki;
“Dünya öküz ile balığın üzerindedir”.
Siz şartlı bakarsanız bu hadisi şerifle işaret edilenlerden bir manasının da, 1440 yıl önce Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâmın, dünyanın dönmesine işaret ettiğini anlayamazsınız.
Ankara’da üniversite gençliğine konferans veren, Üstadımızın talebelerinden merhum Zübeyir Gündüzalp bu konuyu şöyle dile getirmektedir:

“Bediüzzaman Said Nursî Hazretleri diyor ki: “Risale-i Nur başka kitaplar gibi yalnız ilim vermiyor; onun mânevî dersi de vardır.” İşte bu mânevî dersin tesiridir ki; Risale-i Nur’u okuyanların ruh ve kalbleri, vicdan ve lâtîfeleri o feyyâz (çok feyiz veren) dersten hisselerini ve gıdalarını alıyorlar.
Bu mânevî dersin nüfuzu değil midir ki; Nur Risaleleri'ni okuyanların mânevî âlemleri İlâhî nurlarla yıkanıyor ve İlâhî bir câzibe ve İlâhî bir tesir ile îman hakikatlarına musahhar (itaat eden) ve meftun (aşık) ve meclub (tutkun) bir hale gelerek Allah ve Resulullah yolunda yükseliyorlar.
İlm-i îmân âşıkları Risale-i Nur okuyor. malûmat meraklıları Risale-i Nur okuyor. Hakikat arayıcıları Risale-i Nur okuyor. Mücâdeleci mücahid fıtratlar Risale-i Nur okuyor. Hamaset, bahadırlık ve kahramanlığın şâhikasına erişmek isteyen kâbiliyetler Risale-i Nur okuyor. Milliyetçiler Risale-i Nur okuyor. Fen ve sanat erbabı Risale-i Nur okuyor. Müsbet ilim hayranları Risale-i Nur okuyor. Ehl-i tasavvuf Risale-i Nur okuyor. Edebiyat meraklıları Risale-i Nur okuyor. Demek her bir tabaka-i insaniye Risale-i Nur'a ruhunda büyük bir ihtiyaç duymakta ve ondan istifade etmektedirler. " (17/256-267)

YORUMLAR

  • 0 Yorum